Här har vi sammanställt svaren på vanliga frågor om vår skola.

• Våra lokaler ligger centralt på Nygatan 28 med endast 4 minuters gång från tågstationen.

• Hållplats Drottninggatan, busslinje 1 Torshälla-Borsökna,4 Mälarsjukhuset-Skogstorp och 3 Hällby-Viptorp.

• Skolans lokaler består av en våning med tillhörande uteplats.

• Vi är ca 200 elever med klasser allt från 23-32 elever per klass.

• Du som elev hos oss söker ett eller flera individuella val i både årskurs 2 och 3 beroende på vilket program du går. Du kan hitta samtliga individuella val under gymnasieprogram i menyn och välja det program du är intresserad av.

• Python, C/C#, PHP, SQL, HTML, CSS

• Det är olika från år till år men 2022 fick våra nya elever varsin HP Probook.

• Du som elev får tillgång till ett mindre skåp utrustade med eluttag så att du till exempel kan ladda din telefon.

• Nej, lunch äter du i skolans matsal. Här finns det olika rätter att välja på varje dag.

• Skolan erbjuder språkstuga och mattestuga där du kan få extra hjälp med det du behöver.

• Vanligtvis börjar dagen 8.20 och avslutas senast 16.30, någon dag i veckan är du som elev ledig antingen en förmiddag eller en eftermiddag.

• Idrotten sker på olika platser i Eskilstuna som exempelvis stadens gym, på badhuset med mera. Som elev får du dessutom träna gratis på Actic City Eskilstuna två eftermiddagar i veckan

• Om du bor längre än 6 km från skolan får du busskort av oss.

• Skolan erbjuder dig som elev att läsa modersmål.

Hittar du inte svaret på din fråga?