El- och energiprogrammet

Gillar du datorer, IT, programmering och nätverk? Då är yrkesprogrammet el- och energiprogrammet ett bra val.

Två elever står i ett IT-labb vid servrar och kopplar samman olika nätverksladdar på IT-programmet

Om el- och energiprogrammet

El- och energiprogrammet hos oss har fokus på IT och är det självklara valet för gymnasieelever med ett intresse för datorer, IT, nätverk och IT-säkerhet. Här läggs grunden för en lysande framtid, oavsett om du siktar på en karriär som IT-support, IT-säkerhetsexpert, IT-projektledare eller IT-konsult.

Programmet ger dig tillgång till en värld av spännande karriärmöjligheter. Efter avslutade studier kan du antingen välja att gå direkt ut i arbetslivet, eller fortsätta din utbildning på högskola eller universitet. Våra studenter går vidare till framgångsrika karriärer inom IT som är ett stort och växande område.

Med en stark grund i både teoretiska och praktiska färdigheter är våra studenter väl förberedda för att möta framtidens utmaningar. Ansök till el- och energiprogrammet idag och ta det första steget mot en lovande framtid inom IT-sektorn.

Fullt fokus på IT

Vi erbjuder inriktningen dator- och kommunikationsteknik som har fullt fokus
på IT, nätverk, webbutveckling och mycket praktik.

• Dator- och kommunikationsteknik

För dig som vill arbeta praktiskt med IT, nätverk, datorer och webbutveckling.

• El- och energiprogrammet
    • Inriktning
      • Dator- och kommunikationsteknik

Elevintervjuer

Hur är det att gå el- och energiprogrammet på NTI? Se vad våra elever tycker!