NTI Gymnasiet Eskilstuna

Makerspace. Lokalerna. Gemenskapen. Vi är skolan för dig som är intresserad av teknik, IT och design. Välkommen till NTI i Eskilstuna!

3 elever spelar med VR-utrustning och tittar upp på en VR-skärm

Om oss

NTI Gymnasiet Eskilstuna är skolan för dig med ett brinnande intresse för tech, science och IT. Våra nya och fräscha lokaler ligger centralt med två minuters gång från tågstationen. Oavsett om du redan vet vart du vill eller om du vill få möjlighet att utforska dina drömmar och mål inom teknik, design och IT så stöttar vi dig på din resa. För oss är arbetsglädje, relationer och gemenskap väldigt viktigt. Vi har heltidsmentorer som stöttar dig genom alla dina tre år hos oss. Vi har även ett makerspace utrustat med den senaste tekniken där bara dina drömmar sätter stopp. Vi engagerar och aktiverar dig som elev både i och utanför skolan.

Samhället är idag mer digitalt än analogt, mer nätverksberoende än individuellt. Ett sådant samhälle skapar naturligtvis otroliga möjligheter, men ställer samtidigt lika stora krav. Vi utmanar och prövar, så att dina dörrar hålls öppna för vad nu än vill göra. Världen är oändlig, vi ser till att dina möjligheter också blir det. Ta sats mot framtiden, sök till NTI Gymnasiet!

Bli redo för framtiden hos oss!

• Lokalerna

Vi har fokuserat på att utforma stora och rymliga klassrum utrustade med den senaste tekniken kopplat till respektive program. I skolans övriga utrymmen är det en öppen och dynamisk miljö. Skolans lokaler ligger mitt i centrum.

Två elever sitter i klassrummet vid sina datorer och samarbetar i en uppgift
  • Gemenskapen

Vi på NTI Gymnasiet Eskilstuna har fokus på att skapa goda relationer med våra elever och vill att alla ska känna sig som en del av NTI familjen. Personalen har nära till skratt och högt i tak.

Två glada elever
  • Makerspace

Vi har ett makerspace utrustat med den senaste tekniken där bara dina drömmar sätter stopp för vad du kan skapa. Här får du som elev möjligheten att utvidga din kreativa förmåga i förhållande till den utvecklande tekniken.

Elev har på sig ett VR-headset

Våra program

• Teknik

Utveckla produkter, programmera eller fördjupa dig inom teknikvetenskap.

• Teknikprogrammet
    Tjej står vid 3D-skrivare
  • El och energi

Arbeta praktiskt med IT, nätverk, datorer och webbutveckling.

• El- och energiprogrammet
    Två killar står vid nätverkskablar
  • Estetiska

Var kreativ och skapa digital design med hjälp av den senaste tekniken.

• Estetiska programmet
    Tjej och kille sitter framför en datorskärm

Öppet hus

Kom på öppet hus och få en känsla för hur det är att gå på NTI. Kolla runt i lokalerna, träffa elever och lärare och få mer information om skolan och våra program.

En kille med brun tröja, mössa och glasögon tittar in i kameran och är glad

Se alla nyheter

Se vad våra elever gör om dagarna genom att följa oss på sociala medier.