NTI Gymnasiet Örebro

Gemenskapen. Kreativa miljöer. Undervisningen. Hos oss träffar du kompisar som delar dina intressen för teknik, IT och design och får en utbildning som är aktuell för framtiden.

3 elever spelar med VR-utrustning och tittar upp på en VR-skärm

Om oss

Har du höga ambitioner, en vilja att lära dig mer och målet att studera vidare på högskola eller universitet? Då är detta skolan för dig! Hos oss får du goda möjligheter att påverka undervisningen och skolan i stort. I vårt makerspace kan du ta din idé och utveckla den med hjälp av bland annat 3D-skrivare, VR, microdatorer, PCR-maskin och hydroponisk odling. Du kan även välja att certifiera dig i programmering, server-, nätverk- och säkerhetsteknik med Microsoft. Att certifiera sig är ett frivilligt och populärt komplement, då det kan hjälpa dig att sticka ut på arbetsmarknaden.

En utbildning för framtiden

• Läget

Hos oss studerar du i ett lugnt och behagligt klimat. Skolan ligger på väster, avskilt från stadens brus samtidigt som det centrala läget gör att du har nära till oss var du än befinner dig i stan.

Två elever sitter i klassrummet vid sina datorer och samarbetar i en uppgift
  • Mer än studier

Här når du din fulla potential i en trygg miljö. Du skapar minnen för livet, hittar nya vänner och får vara med om roliga aktiviteter och event som gör gymnasietiden extra minnesvärd.

Två glada elever
  • Utforska idéer

Vår skola är en inspirerande plats där du får utforska dina idéer och fantasi. Innovera i makerspace och vårt IT-labb, och var kreativ med VR-utrustning och annan modern teknik.

Elev har på sig ett VR-headset

Våra program

• Teknik

Utveckla produkter, programmera eller fördjupa dig inom teknikvetenskap.

• Teknikprogrammet
    Elev arbetar med robotarm
  • El och energi

Arbeta praktiskt med IT, nätverk, datorer och webbutveckling.

• El- och energiprogrammet
    Elever kopplar in nätverkskablar tillsammans
  • Estetiska

Var kreativ och skapa digital design med hjälp av den senaste tekniken.

• Estetiska programmet
    Elever framför datorskärm med designverktyg
  • Gymnasieingenjör

Ta en genväg till jobb. Spetsa dig inom produktion eller mjukvarudesign.

• Gymnasieingenjörsprogrammet
    Två elever framför skärm med kod

Öppet hus

Kom på öppet hus och få en känsla för hur det är att gå på NTI. Kolla runt i lokalerna, träffa elever och lärare och få mer information om skolan och våra program.

En kille med brun tröja, mössa och glasögon tittar in i kameran och är glad

Se alla nyheter

Se vad våra elever gör om dagarna genom att följa oss på sociala medier.