Här har vi sammanställt svaren på vanliga frågor om vår skola.

• NTI Gymnasiet Örebro är en fantastisk skola som ligger på Karlsgatan 30, nära Karlaparken i ”Västra mark”.

• Vi har ca 180 elever på skolan fördelat på två program.

• Elevengagemanget är högt, och vi har ett aktivt elevråd på skolan.

• På skolan har vi också ett bibliotek där du kan låna digitala och analoga böcker.

• Ja, NTI Örebro är en fristående skola som ägs av Academedia, norra Europas största utbildningsföretag.

Vad är en friskola?

En friskola drivs av en annan ägare än en kommun eller ett landsting och är kostnadsfri. Alla har möjlighet att söka till en friskola, oavsett var man är folkbokförd. Friskolan har samma rättigheter och skyldigheter som en kommunal skola.

• Alla elever på NTI Gymnasiet Örebro får låna en bärbar dator med specialanpassade mjukvaror för det studieprogram du läser.

• Lunchen består av en maträtt samt ett vegetariskt alternativ. Till detta serveras en salladsbuffé varje dag. Maten serveras på skolan i vår egen matsal.

• Om du behöver hjälp med studierna kan du få det på våra studiestödstider. Vi erbjuder också mattestuga och extra tid för elever som tar certifieringar i olika program.

• Skoldagen börjar 8.30 och slutar 16.30, och idrottslektionerna genomförs på Tegelbruket, ca 500 meter från skolan.

• Skolan erbjuder inte moderna språk då detta inte ingår i våra program.

Hittar du inte svaret på din fråga?