NTI Gymnasiet Södertälje

Trygghet. Bra lärare. Framtidssäkrade utbildningar. Här får du lärare med spetskompetens och som ger dig relevant undervisning för framtiden i en trygg studiemiljö. Vi finns i helt nybyggda lokaler på Wedavägen 3C.

Nyhet: Fr.o.m hösten 2024 kan du läsa AI hos oss. Läs mer här.

3 elever spelar med VR-utrustning och tittar upp på en VR-skärm

Om oss

NTI Gymnasiet Södertälje är det självklara valet för den tech- och IT-intresserade. Hos oss får du lärare med en unik och bred kompetens inom programmering. Vill du programmera spel, lära dig nätverks- och hårdvaruprogrammering eller förbereda dig för högskolans ingenjörsutbildningar är vi skolan för dig.

Hos oss får du dessutom möjlighet till utlandspraktik i något av våra samarbetsländer inom EU. Du kan också certifiera dig inom design i Adobeprogrammen, men även inom programmering, server, nätverk och säkerhet i Microsoft. Sommaren 2022 flyttade vi in i splitternya lokaler på Wedavägen 3C. Välkommen till vår nybyggda gymnasieskola!

Det självklara valet för dig

• Framtiden

Vi anpassar våra utbildningar så att de ska passa den föränderliga framtid som möter dig efter gymnasiet.

tre elever i makerspace
  • Lärarna

På skolan får du engagerade lärare med spetskompetens och bred branscherfarenhet inom sina ämnen.

Lärare och elev
  • Trygghet

Hos oss spenderar du dagarna i en trygg miljö som gör att du kan växa, lära och må bra under din gymnasietid.

En elev på teknikprogrammet inriktning design och produktutveckling arbetar med en prototyp i datorprogrammet CAD

Våra program

• Teknik

Utveckla produkter, programmera eller fördjupa dig inom teknikvetenskap.

• Teknikprogrammet
    Elev jobbar med robotarm
  • El och energi

Arbeta praktiskt med IT, nätverk, datorer och webbutveckling.

• El- och energiprogrammet
    Två elever kopplar in nätverkskablar
  • Gymnasieingenjör

Ta en genväg till jobb. Spetsa dig inom produktion eller mjukvarudesign.

• Gymnasieingenjörsprogrammet
    Två elever pratar framför en skärm med kod

Öppet hus

Kom på öppet hus och få en känsla för hur det är att gå på NTI. Kolla runt i lokalerna, träffa elever och lärare och få mer information om skolan och våra program.

En kille med brun tröja, mössa och glasögon tittar in i kameran och är glad

Se alla nyheter

Se vad våra elever gör om dagarna genom att följa oss på sociala medier.