NTI Gymnasiet Södertörn

Gemenskapen. Lärarna. Lokalerna. Här går du i en trygg och familjär skola med lärare som har hög kompetens inom IT, teknik och design. Vi använder oss av den senaste tekniken och erbjuder utbildningar som är aktuella för framtiden.

Elev kopplar in nätverkskablar

Om oss

NTI Gymnasiet Södertörn är den personliga skolan som är perfekt för dig som är intresserad av IT. Vi erbjuder fyra gymnasieprogram och även möjligheten att bli gymnasieingenjör.

I undervisningen använder vi den allra senaste tekniken – precis den som branschen använder. Det är för att du ska vara redo för livet efter gymnasiet, oavsett om du vill studera vidare eller börja arbeta direkt. Här får du en attraktiv utbildning för framtiden i ljusa och fina lokaler i Huddinge. Välkommen till oss!

En personlig skola

• Gemenskap

Vi är en liten och personlig skola med en familjär och trygg miljö. Eleverna och lärarna skapar goda relationer tillsammans.

tre elever i makerspace
  • Lärarna

Här får du engagerade och kunniga lärare med hög kompetens och med branscherfarenhet inom sina ämnen. Lärarna ger dig kunskaperna du behöver.

Lärare och elev
  • Lokalerna

Här studerar du i ljusa och trivsamma lokaler anpassade för alla program. Till skolan tar du dig enkelt med både buss och pendeltåg som går ofta.

En elev på teknikprogrammet inriktning design och produktutveckling arbetar med en prototyp i datorprogrammet CAD

Våra program

• Teknik

Utveckla produkter, programmera eller fördjupa dig inom teknikvetenskap.

• Teknikprogrammet
    Elev arbetar med robotarm på teknikprogrammet
  • El och energi

Arbeta praktiskt med IT, nätverk, datorer och webbutveckling.

• El- och energiprogrammet
    Elever kopplar in nätverkskablar tillsammans
  • Estetiska

Var kreativ och skapa digital design med hjälp av den senaste tekniken.

• Estetiska programmet
    Elever interagerar framför skärmar
  • Yrkesintroduktion

För dig som saknar godkända betyg till el- och energiprogrammet.

• Yrkesintroduktion
    Elev tittar på när en annan elev kopplar in nätverkskablar
  • Gymnasieingenjör

Ta en genväg till jobb. Spetsa dig inom produktion eller mjukvarudesign.

• Gymnasieingenjörsprogrammet
    Elever framför skärm med kod

Öppet hus

Kom på öppet hus och få en känsla för hur det är att gå på NTI. Kolla runt i lokalerna, träffa elever och lärare och få mer information om skolan och våra program.

En kille med brun tröja, mössa och glasögon tittar in i kameran och är glad

Se alla nyheter

Se vad våra elever gör om dagarna genom att följa oss på sociala medier.