NTI Gymnasiet Stockholm Odenplan

Beläget i Vasastan. Avancerat makerspace. Heltidsmentorer och lärare med spetskompetens. Hos oss får du kunskap som gör din utbildning relevant för framtiden.

Nyhet: Fr.o.m hösten 2024 kan du läsa AI hos oss. Läs mer här.

3 elever spelar med VR-utrustning och tittar upp på en VR-skärm

Om oss

Att undervisningen är bra och att du lär dig på bästa sätt är en av de viktigaste frågorna i vårt uppdrag. Ett sätt att visa dina kunskaper är att certifiera dig inom olika program, ett annat är att delta i ett av våra olika utlandsprojekt – till exempel det i Japan. Vår skola är stor men lika trivsam som en liten skola. Det finns med andra ord goda chanser att få vänner för livet med samma intressen här. Utöver våra lektioner är elevdrivna klubbar, kafékvällar och vårt makerspace några av de saker som utmärker oss. Välkommen till NTI Gymnasiet Stockholm Odenplan.

Undervisning, Trivsel och Utveckling

• Eleverna

Många av våra elever känner att de hittar hem då de börjar hos oss. Våra ambassadörer, vårt elevråd och våra elevklubbar ser till att vi alltid tar med elevernas perspektiv, vilket skapar en bra stämning på skolan.

tre elever i makerspace
  • Trygghet

För att kunna lära dig på bästa sätt behöver du känna dig trygg och trivas. Som del i det här arbetet får varje klass en heltidsmentor som samverkar tätt med lärarna för att din skoltid hos oss blir till den bästa möjliga.

Lärare och elev
  • Lärande

Vårt kärnuppdrag är att du ska lära dig mycket och rätt saker. Därför hjälps vi åt att hela tiden utveckla undervisningen till det bättre. Vi använder digitala verktyg och infärgar undervisningen på respektive program.

En elev på teknikprogrammet inriktning design och produktutveckling arbetar med en prototyp i datorprogrammet CAD

Våra program

• Teknik

Utveckla produkter, programmera eller fördjupa dig inom teknikvetenskap.

• Teknikprogrammet
    Elev arbetar med robotarm
  • El och energi

Arbeta praktiskt med IT, nätverk, datorer och webbutveckling.

• El- och energiprogrammet
    Två elever kopplar nätverkskablar
  • Estetiska

Var kreativ och skapa digital design med hjälp av den senaste tekniken.

• Estetiska programmet
    Två elever interagerar framför en datorskärm
  • Gymnasieingenjör

Ta en genväg till jobb. Spetsa dig inom produktion eller mjukvarudesign.

• Gymnasieingenjörsprogrammet
    Två elever interagerar på en lektion

Öppet hus

Kom på öppet hus och få en känsla för hur det är att gå på NTI. Kolla runt i lokalerna, träffa elever och lärare och få mer information om skolan och våra program.

En kille med brun tröja, mössa och glasögon tittar in i kameran och är glad

Se alla nyheter

Få en inblick i vår vardag

Se vad våra elever gör om dagarna genom att följa oss på sociala medier.