NTI Gymnasiet Sundsvall

Makerspace. AI-kompetens. Möjligheterna. Hos oss tar du dina första steg mot att utveckla framtidens design, teknik och smarta lösningar. Här blir du inte en i mängden utan har en närhet till både lärare, ledning och skolhälsan.

3 elever spelar med VR-utrustning och tittar upp på en VR-skärm

Om oss

Våra program ger dig en utbildning som gör dig redo för framtidens utmaningar redan idag. Ditt engagemang och dina idéer är vi lyhörda inför, och vi stöttar samt driver dig framåt mot ditt mål. Vi hjälper dig att äga din egen framtid. Hos oss får du engagerade lärare med stor kunskap inom sina områden, samtidigt som våra samarbetspartners ger dig skarpa arbeten under utbildningstiden. Vårt uppdrag är att rusta dig för den framtid som du själv väljer. Välkommen till NTI Gymnasiet Sundsvall.

En elev är vid en 3D-printer

Framtidens gymnasieskola

• Makerspace

Innovera i makerspace – vår kreativa, digitala verkstad där du kan utveckla dina idéer och projekt via 3D-skrivare, filminspelningar, TV-studio, robotbyggen och mycket mer.

tre elever i makerspace
  • Möjligheter

Vi samarbetar med flera företag vilket gör att du som elev både kan få kontakter och arbetsmöjligheter inför framtiden, men också chansen att driva skarpa projekt i skolan.

Lärare och elev
  • Trygghet

Våra elever känner hög trygghet på skolan, detta är verkligen något vi har jobbat med och som vi kommer att fortsätta arbeta för i framtiden.

En elev på teknikprogrammet inriktning design och produktutveckling arbetar med en prototyp i datorprogrammet CAD

Våra program

• Teknik

Utveckla produkter, programmera eller fördjupa dig inom teknikvetenskap.

• Teknikprogrammet
    Elev arbetar med en robotarm
  • El och energi

Arbeta praktiskt med IT, nätverk, datorer och webbutveckling.

• El- och energiprogrammet
    Två elever kopplar in nätverkskablar
  • Estetiska

Var kreativ och skapa digital design med hjälp av den senaste tekniken.

• Estetiska programmet
    Elever interagerar framför datorn
  • Gymnasieingenjör

Ta en genväg till jobb. Spetsa dig inom produktion eller mjukvarudesign.

• Gymnasieingenjörsprogrammet
    Elever framför skärm med kod

Öppet hus

Kom på öppet hus och få en känsla för hur det är att gå på NTI. Kolla runt i lokalerna, träffa elever och lärare och få mer information om skolan och våra program.

En kille med brun tröja, mössa och glasögon tittar in i kameran och är glad

Se alla nyheter

Se vad våra elever gör om dagarna genom att följa oss på sociala medier.