4 elever står och spela med VR. Killen längst fram har på sig VR-glasögon och de andra står bakom och tittar upp på en skärm som visar vad han ser.

Vår gymnasieskola

Låt NTI Gymnasiet Västerås förbereda dig för samhällets framtida behov! Ny teknik och forskning präglar vår vardag – i en trygg, glad och engagerad miljö där alla känner alla och där kontakten mellan lärare och elev är tät. Hos oss finns det möjlighet för dig att själv påverka dina val. När du kommer till oss i höst är våra lokaler nya och fräscha med en helt ny matsal.

En skola – många möjligheter

På vår skola finns specialsalar som är anpassade för våra program där du får testa, utforska och utveckla egna idéer och projekt. Bland annat får du tillgång till ett IT- och nätverkslabb, foto- och musikstudio, e-sportssal och inte minst vårt makerspace som är fullt av modern teknik. Entreprenörsprojekt över årskurs- och programgränser ger dessutom nyttiga kontakter med näringslivet, oavsett om du väljer att satsa på ett program som är högskoleförberedande eller yrkesförberedande.

En elev är vid en 3D-printer

Framtidens innovationer börjar här

NTI Gymnasiet strävar efter att vara Sveriges ledande gymnasieskola inom tech, science och IT. På över 20 platser runt om i landet gör sig våra elever redo för en digital värld i snabb förändring. I höst kan du vara en av oss. Oavsett om du väljer att plugga vidare eller börja arbeta direkt efter examen kommer du att ha nytta av din aktuella kunskap och erfarenhet från att använda den allra senaste tekniken. Du kommer att vara vaken och observant på ny forskning och heta trender. Forma din egen framtid idag, var med och utveckla samhället imorgon.

Vi har 25 skolor runt om i Sverige. Häng med runt till några av dem!

Vill du besöka oss?

Kom på öppet hus eller gör en prova på-dag hos oss. Då får du mer information om skolan och kan träffa elever och lärare.

Lila bakgrund

Bilder

Vår skola ligger på Ingenjör Bååths gata 19 (ingång T5) i ljusa, nyrenoverade och trivsamma lokaler. Läget är centralt mitt i Västerås – bara tre minuters promenad från Centralstationen och nära attraktiva framtida arbetsplatser. Från och med i år har vi större lokaler och även en helt ny matsal.

Specialsalar

NTI Västerås lokaler inomhus

NTI-vasteras-gymnasium

Musikrum på skolan

NTI-gymnasieskola-vasteras

a Makerspace på NTI Västerås
Makerspace på NTI Västerås

NTI-vasteras-gymnasium-1

Musikrum med skärm och högtalare

NTI-vasteras-gymnasieskola-1

Matsal på NTI Västerås

NTI-gymnasieskola-vasteras-1

Klassrum på skolan

NTI-gymnasium-vasteras

Övriga ytor

Öppet utrymme på skolan

NTI-vasteras-gymnasium-4

Korridor på NTI

NTI-1-Gymnasieskola-vasteras

a Gemensamma utrymmen på skolan
Gemensamma utrymmen på skolan

NTI-gymnasium-vasteras-3

Lokaler på NTI Västerås

NTI-gymnasium-vasteras-1

Lokaler på skolan

NTI-gymnasiet-vasteras

Korridor på skolan

NTI-vasteras-gymnasium-2

Få en inblick i vår vardag genom att följa oss på sociala medier.

Här hittar du svaren på vanliga frågor om vår skola.